Samsung Electronics Polska wprowadza kolejne funkcje internetowe w ramach usługi Internet@TV dostępnej w telewizorach marki Samsung. Projekt powstał we współpracy z największymi dostawcami treści na polskim rynku: Redefine (widget ipla), Onet i Agora (twórca widgetu Tuba FM). Ogłoszone dzisiaj porozumienia stanowią zapowiedź nowej wizji rozwoju rynku multimedialnych telewizorów, jaką Samsung planuje na najbliższe lata. Zgodnie z nią telewizor stanie się multimedialnym centrum rozrywki dostarczając wybrane i pożądane przez użytkownika treści w dogodnym dla niego momencie.
„Rozwijana przez Samsung funkcja Internet@TV stanowi zapowiedź nowego sposobu konsumpcji treści telewizyjnych, jaki wkrótce zagości na dobre w naszych domach. Dzięki konwergencji mediów, w tym przypadku telewizji i internetu, już niebawem nie będziemy patrzeć na telewizor, jako na narzędzie do oglądania nadawanych właśnie programów, ale jako interfejs łączący nas z setkami tysięcy materiałów tekstowych, multimedialnych i video, dostępnych w wybranym przez nas czasie i miejscu. Konsekwentnie dążymy do realizacji tej wizji. W ubiegłym roku Samsung jako pierwszy producent sprzętu RTV na polskim rynku wprowadził na ekran telewizora trzy polskie widgety Agory (Wiadomości, Repertuar kin i Finanse) zapewniając polskiemu użytkownikowi dostęp do lokalnych treści tekstowych oraz eliminując tym samym barierę językową będącą do tej pory dużym ograniczeniem w korzystaniu z widgetów. Obecne partnerstwa – w tym z portalem Onet.pl - to kolejne konsekwentne kroki na drodze realizacji tej wizji. Również dzięki współpracy z Redefine jako pierwszy producent sprzętu pokazujemy, że możliwy jest dostęp do treści video w formacie 3D Full HD poprzez Internet@TV” - mówi Grzegorz Stanisz, CTV Product Manager w Samsung Electronics Polska.
Wraz z zawarciem porozumień z Redefine (twórcą widgetu ipla), Onet.pl i Agorą (twórcą widgetu Tuba FM), w ofercie Internet@TV pojawi się pięć nowych widgetów, tworzonych na bieżąco specjalnie na potrzeby polskich użytkowników telewizorów Samsung. Nowe aplikacje uzupełniają listę blisko
40 widgetów dostępnych bezpośrednio z poziomu telewizora w tym m.in. takich dostawców, jak: Facebook, Twitter, YouTube, Google, Accuweather, USA Today, Picasa.
Nowe widgety powstające we współpracy z polskimi partnerami, będą dostępne w większości telewizorów marki Samsung serii 6 i wyższych. Użytkownicy modeli nie obsługujących funkcji Internet@TV mają możliwość skorzystania z niej poprzez podłączenie do TV odtwarzacza lub kina domowego blu-ray Samsung. Wystarczy jedynie podłączyć telewizor do sieci i wybrać opcję Internet@TV na pilocie zdalnego sterowania. W interfejsie użytkownika pojawią się dostępne aktualnie widgety, w tym m.in. treści na bieżąco tworzone przez polskich dostawców specjalnie na potrzeby telewizorów Samsung.
„Telewizja dla większości Polaków wciąż jest najważniejszym medium, a kanapa przed telewizorem to miejsce, w którym spotykają się wszyscy domownicy. Z badań wiemy jednak, że tym, co zniechęca do telewizji ludzi młodych, jest brak oferowanego przez internet poczucia pełnej kontroli nad doświadczeniem medialnym. Otwarte na personalizację widgety mogą to zmienić, bo zapewnią dostęp do części ulubionych materiałów z internetu bez ruszania się z fotela, i to na największym ekranie w domu – mówi dr Mirosław Filiciak, medioznawca ze Szkoły Wyższej Psychologii Społecznej. – Takie rozwiązanie może być też okazją do przełamania niechęci do internetu części przedstawicieli starszego pokolenia. Takie "oswajanie" nowych technologii przez podłączenie ich do telewizora miało zresztą miejsce już wcześniej, gdy pojawiły się pierwsze komputery domowe czy gry wideo – dodaje.
Usługa Internet@TV w telewizorach Samsung została wprowadzona dokładnie rok temu i w pilotażowej formie przyciągnęła dziesiątki tysięcy użytkowników. Dzięki tej pionierskiej funkcji, w ciągu ostatniego roku telewizor zyskał status prawdziwego centrum domowej rozrywki, zmieniając sposób w jaki korzystamy z tego typu urządzeń. W 2010 r. sprzedano w Polsce blisko 60 tysięcy telewizorów Samsung z funkcją Internet@TV. Do dziś, z internetowych możliwości swoich telewizorów skorzystało kilkadziesiąt tysięcy osób generując ponad 1 milion odsłon widgetów lokalnych. Celem firmy na najbliższe lata jest dalszy wzrost sprzedaży urządzeń obsługujących funkcje internetowe oraz zwiększenie liczby użytkowników usługi Internet@TV.
Wprowadzone jesienią br. widgety uzupełnią dotychczasową ofertę aplikacji internetowych w telewizorach Samsung o trzy nowe usługi.
ipla to aplikacja, która umożliwia użytkownikom dostęp do materiałów wideo na żądanie w wysokiej jakości. Treści oferowane przez największa telewizję internetową w Polsce to w większości materiały wyprodukowane na zlecenie Telewizji Polsat, Polsat Sport, Polsat Sport Extra, Polsat News, Polsat Play, Polsat Cafe i TV4 W sumie na widzów czeka ponad 10 tysięcy plików wideo stanowiących ok. 5 tysięcy godzin oglądania.
Tuba FM to widget, który daje możliwość odbioru stacji radiowych z najpopularniejszego w Polsce radia internetowego - portalu Tuba.fm, zawierającego ponad 30 tematycznych kanałów z różnymi rodzajami muzyki.
Onet.pl w telewizorach Samsung dostępny będzie w postaci trzech widgetów: Wiadomości, Biznes oraz Sport. W każdym znajdą się najświeższe informacje, aktualizowane 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu. Najważniejsze wiadomości, notowania największych spółek giełdowych, czy najświeższe informacje sportowe z całego świata dostępne będą bezpośrednio na ekranie telewizora.
Więcej informacji na temat usługi Internet@TV można znaleźć pod adresem: www.internettv.samsung.pl.
Link do strony artykułu: https://czta.wirtualnemedia.pl/centrum-prasowe/artykul/samsung-electronics-polska-rozwija-uslugi-internetowe-w-telewizorach